Štyri sexuálne hriechy, ktorým by sa mal vyhnúť každý kresťan.

Nadmiera sexuálneho hriechu a nahota sú jednými z prejavov našej západnej kultúry a vo veľkej časti súčasného sveta. Všetko je zmyselné. Všetko musí byť sexi. Žijeme v sexom pobláznenom svete a nahota na nás vyskakuje zo všetkých strán. Pre mužov a ženy je stále ťažšie a ťažšie, udržať sa v stave morálnej čistoty.

Sexuálny hriech a zanedbávanie prikázaní o čistote v Tele Kristovom je jedným z prvkov, ktorý môže mnohým ľuďom v cirkvi potenciálne priniesť slabosť, nemoc, ba dokonca aj predčasnú smrť. Je to zabudnutý aspekt spočívajúci v neschopnosti rozpoznať Pánovo Telo (1 Kor 11:29 - 31).

Tieto posledné vyhlásenia vyznejú v súčasnej cirkvi tak primitívne. Pastori v tejto oblasti slúžia nedostatočne zo strachu, že budú následne obvinení z nelásky, odsudzovania, zákonníctva a hlásania viny a odsúdenia. Úprimne povedané, v tomto smere sme svoju cestu už stratili. V tejto novej pokrivenej ére falošného pohodlia a nebiblického milosrdenstva naprávanie, napomínanie a karhanie v našom vedení iných očividne absentujú.

V dávnych dobách bývalo oveľa bežnejšie, že náprava musela byť vykonaná nielen pomocou Písma, ale aj skrze zjavené dary Ducha Svätého. Napríklad jeden pamätník spomína, že počas modlitby za chorých, jednotlivci, ktorí boli v manželstve neverní a nečinili z toho pokánie, ale i napriek tomu hľadali uzdravenie, boli prísne napomenutí Božím Duchom. Vtedy pochopili, že len cez hlboké pokánie a očistenie drahou krvou Kristovou, môže byť takýto ťažký trestný čin ospravedlnený.

Ako som už povedal, ak dnes slúžime týmto spôsobom, považujú nás za odsudzujúcich sudcov. Napriek tomu, že je bežné, že mnohí sa postavia do uzdravujúceho radu, hľadajúc vykúpenie, alebo predkladajú žiadosti o modlitby, zatiaľ čo žijú v hrubej nemravnosti bez úprimnej túžby po skutočnom pokání. Tí, ktorí sa dopúšťajú sexuálneho hriechu, alebo akéhokoľvek iného hriechu, ak na to príde, a zároveň vyznávajú Krista, nehodne prijímajú Telo Pánovo, čím obdržia skôr prekliatie než požehnanie.

"...lebo kto nehodne je a pije, odsúdenie si je a pije, lebo nerozoznáva Telo Pánovo. Preto je medzi vami mnoho slabých a nemocných, a mnohí odumierajú. Keby sme sa totiž sami súdili, neboli by sme súdení" (1 Kor 11:29-31.).

Uvedomujem si, že sexuálne pokušenia sú silné, že nie je nikto, koho by sa nedotýkali a niet nikoho, kto by sa mal svoju spravodlivosťou chváliť. Som si tiež vedomý, že v snahe vyviesť niekoho z omylu jeho bludných ciest, musíme konať s jemnosťou a pokorou (Gal 6:1-2; Tim 2:25.). Ale ak máme v tejto oblasti zvíťaziť, musí sa to začať zbožným porozumením a Písmom podloženou diagnostikou špinavej a ponižujúcej povahy sexuálneho hriechu a jeho hrozných následkov. Predtým, než ľudia začnú počúvať Boha, musia byť dôkladne zobudení. Iba vtedy prekonajú protichodne pôsobiace sily.

Pozorne si prečítajte tieto slová Charlesa G. Finneyho, jedného z najväčších amerických evanjelistov: "Svetské túžby, chute a pocity bránia skutočnému kresťanstvu - ľudská vôľa je v istom zmysle zotročená telesnými a svetskými túžbami. Preto je nutné, aby Boh u ľudí zobudil ich zmysel, ktorým pocítia vinu a nebezpečenstvo, a tak vyvolal opačný druh vzrušenia, pocitu, či túžby. Tento opačný pocit zlomí moc svetskej túžby a oslobodí vôľu počúvať Boha."

Priatelia moji, táto ideológia, je zjavne zbavená hlavného prúdu súčasného kresťanstva, a predsa je tak bolestne potrebná.

Rovnako ako v dnešnej modernej Amerike, aj v meste Korint boli sexuálny hriech a nahota oslavované a infiltrovali sa do cirkvi. Preto musel Pavol korintským svätým pripomenúť, že ich telá sú teraz už Božie chrámy a nie ich vlastné. Ich telá, rovnako ako tie naše, sú teraz údmi Kristovými, teda hriech proti našim telám, je hriechom proti Kristovi.

"Či neviete, že vaše telá sú údmi Kristovými? Či teda vezmem údy Kristove a spravím ich údmi smilnice? Vôbec nie!" (1 Kor 6:15)
"Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Ducha Svätého, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nie ste sami svoji? Veď veľmi draho ste boli kúpení! Oslávte teda Boha svojím telom i svojím duchom, čo oboje náleží Bohu." (1 Kor 6:19-20).

Už v Mojžišových knihách nájdeme niekoľko zaujímavých odkazov na sexuálnu nemorálnosť a nahotu.
• Prvá zaznamenaná ľudská kliatba týkajúca sa nahoty (Gen 9:20-23).

• Takmer dve celé kapitoly spolu s mnohými ďalšími odkazmi boli etickým kódexom pojednávajúcim o nahote a sexuálnej nemorálnosti (pozri Lev. 18 a 20).

• Odkryté genitálie alebo nahota boli bežné pri kanánskom démonickom uctievaní. Pokyny a zákazy pre Mojžiša prikazovali aby Izraelské oltáre neboli ako tie kanánske "(Ex 28: 41-43; 20:26.).

• Keď sa Mojžiš vrátil z hory, Aaron stratil kontrolu nad ľuďmi, nakoľko uctievali zlaté teľa, podľa New King James "bez zábran" (Ex. 32:25). Old King James hovorí, že "nahí" a Living Bible hovorí: "páchajúc cudzoložstvo." A to všetko sa stalo len krátko po tom, ako konal Boh.

Jedna z kľúčových vecí k prekonaniu sexuálneho hriechu spočíva v rozjímaní príslušného Božieho Slova. Toto bude v človeku živiť strach z Pána. Napríklad, v Gal. 5:19-21 sú skutky tela rozdelené do štyroch základných kategórií.
1) sexuálne hriechy
2) hriechy spojené s pohanským náboženstvom a okultizmom
3) hriechy z nálady
4) hriechy z opitosti.
  
Je zaujímavé, že sexuálny hriech je uvedený ako prvý, a to nielen tu, ale aj v niekoľkých ďalších biblických odkazoch v Novom zákone.

• Rimanom 1:24, 6:19 - Nečistota uvedená osobitne

• 1. Korintským 6: 9-11 - Sexuálne hriechy uvedené ako prvé

• Galatským 5:19-21 - Sexuálne hriechy uvedené ako prvé

• Ef 4:19 - Nestudatosť a nečistota uvedené osobitne

• Ef 5:3 – „Smilstvo však a akúkoľvek nečistou alebo lakomstvo ani len nespomínajte medzi sebou.”

• Kolosenským 3:5 - Smilstvo a nečistota uvedené na začiatku.

• 1 Tesalonickým 4:3 - Sexuálna nemorálnosť osobitne vyčlenená v súvislosti s naším posväcovaním.

• 1 Pt 4: 3 - Nestudatosť uvedená ako prvá pri našich minulých životoch


Existujú najmenej štyri primárne sexuálne hriechy, o ktorých Božie slovo hovorí: cudzoložstvo, smilstvo, nečistota a oplzlosť.

Tu sú definície týchto štyroch sexuálnych hriechov:

Cudzoložstvo: nezákonný sexuálny styk zahŕňajúci aspoň jednu vydatú osobu. Cudzoložstvo je nezlúčiteľné s harmonickými zákonmi rodinného života v Božom kráľovstve a je pod Božím súdom, lebo porušuje pôvodný Boží zámer.

Smilstvo: Pornografia, nedovolený pohlavný styk vrátane prostitúcie, incestu, zvrhlosti (nedostatok morálnej zdržanlivosti) a notorickej nemorálnosti (zahŕňa sexuálne fantázie vedúce k masturbácii).

Nečistota: Často sa týka homosexuality a lesbickej lásky

Oplzlosť: nekontrolovaná nemravnosť, neovládateľná zmyselná túžba, nespútaná skazenosť (náchylnosť alebo zakorenený sklon k zlu, vrodená skazenosť neznovuzrodeného človeka), osoba s touto vlastnosťou prejavuje nehanebný vzdor voči verejnej mienke, otvorene pácha hriech s aroganciou a pohŕdaním. Toto často poukazuje na sexuálny hriech.

• Tu sa mnoho ľudí mýli v chápaní svojej sexuality. Všimnite si nasledujúce verše.
"Pokrmy bruchu a brucho pokrmom! Boh však zničí tamto aj tieto. No telo nie je pre smilstvo, ale pre Pána, a Pán pre telo. Boh vzkriesil aj Pána a vzkriesi aj nás svojou mocou. "(1 Kor 6:13-14).

Pavol tu napráva nebezpečnú a mylnú predstavu rozšírenú medzi korinťanmi, ktorí verili že, "keďže žalúdok je určený pre jedlo, pohlavné orgány sú vytvorené pre sexuálne skúsenosti." Toto myslenie je bežné nielen medzi neznovuzrozenými ľuďmi, ale aj medzi kresťanmi, ktorí takto ospravedlňujú sexuálnu nemorálnosť. Pavel nám ukazuje, nakoľko je táto analógia falošná, pretože vaše telo je chrámom Ducha Svätého a patrí Kristovi.

• Príjem potravy je sekundárne a dočasné opatrenie, ale sexualita siaha do večných a metafyzických hlbín súcna. Medzi súčasným fyzickým telom a budúcim osláveným telom existuje zásadná zhoda (v 14). Pohlavný styk je viac než len biologická skúsenosť; zahŕňa v sebe spojenie v mene života. Vzhľadom k tomu, že Ježiš je v jednote s duchom znovuzrodeného veriaceho, je nemysliteľné vťahovať Ho do nemorálnosti; preto také silné pokarhanie, aby sa hriech smilstva a všetka nečistota "dokonca medzi vami ani nespomínala" (Ef 5:3, pridaný dôraz).

• Sexualita je jedinečne hlboký aspekt ľuskej osobnosti zahŕňajúci celú jej bytosť. Sexuálna nemorálnosť má ďalekosiahle dôsledky s veľkým duchovným dopadom a sociálnymi následkami (v18). Takáto nemravnosť je nielen hriechom proti telu, ale i proti Duchu Svätému, ktorý v tele prebýva. Je to jeden zo spôsobov, ako máme rozpoznať Pánovo Telo, ktoré pri trvalom zanedbávaní, ako som už uviedol, často prináša slabosť, nevoľnosť, ba dokonca aj predčasnú smrť.

• Bez ohľadu na to, nakoľko uspokojujúce, napĺňajúce a právoplatné miesto má sex v manželstve, ide však vždy len o dočasné opatrenie a nie súčasť našej večnej existencie. A predsa, prostredníctvom neho plodíme a rodíme večných duchov. Sexuálna nemorálnosť zasahuje do životodárnej moci za účasti niekoho, s kým nie sme v manželskom zväzku. Sexuálny pud nie je hriech, ale je škodlivý, ak ho neudržíme na svojom mieste. Písmo zakazuje sexuálnu nemravnosť, aby človeka chránilo.

• Politici, podniky, školy a naše verejné inštitúcie nemajú kvalifikáciu k tomu, aby narábali s otázkou sexuálnej nemravnosti a deviantných sexuálnych problémov, ktoré v našej kultúre máme. Sú súčasťou problému, nie jeho riešením. Bohužiaľ však cirkev klesla natoľko, že už tento problém nerieši z radikálneho biblického hľadiska. Niektoré cirkvi už dokonca ani neveria, že to, čo Biblia hovorí, so sexuálnou nemorálnosťou nesúvisí. Jeden vysoko postavený cirkevný hodnostár vyhlásil, že cirkev bude musieť dospieť k pochopeniu homosexuality na zákade meniacej sa kultúry. To je jeden z najväčších problémov v dnešnej cirkvi. Mnohí z nás sú konformní voči normám obklopujúcej kultúry.

• Ďalší známy charizmatický televízny kazateľ povedal svojim poslucháčom, že homosexualita nie je hriech, ale zlomenie. "Čo si myslíte, že Dávid a Jonatán robili? Čo si myslíte, že Rút a Naomi robili?" naznačujúc, že boli v homosexuálnom a lesbickom vzťahu. Tak nad týmto som musel krútiť hlavou. I napriek tomu, je tento kazateľ považovaný za jedného z najväčších kazateľov v Amerike s veľkým zástupom nasledovníkov. Ukázalo sa, že jedno z jeho vlastných detí, je homosexuál. Aj keď je to pre ktoréhokoľvek zbožného rodiča veľmi zdrvujúca skúška, nikto nemôže byť lojálny k svojej rodine na úkor zrady Božieho svätého Slova.

• Ak vplyvní kazatelia hovoria takéto nepravdivé veci, otvára to dvere podvodu a kompromisu uprostred masy ľudí, ktorí týchto kazateľov rešpektujú. Toto povedie k záplave zla, nemorálnosti a všetkým druhom zvráteností medzi tými, ktorí poslúchajú.

• Je smutné vidieť riedenie zdravého učenia vo veľkej časti dnešnej Cirkvi. Pre Ducha Svätého je zarmucujúce vidieť takú zbabelosť a kompromisníctvo medzi kazateľmi, ktorí sa od pravej viery buď odchýlili, alebo sa boja učiť zdravé učenie v oblasti sexuálnej morálky. Následkom toho sú dnes naše deti a mladí ľudia vzdelávaní svetáckou ideológiou, ktorá vedie do zatratenia.

• Nech kazatelia spravodlivosti pozdvihnú hlas s rozhodnosťou a presvedčením, lebo už prišiel čas, keď ľudia neznesú zdravú náuku, ale podľa vlastných žiadostí sa zháňajú za učiteľmi, pretože majú svrbľavé uši.

1. Korintským 3:16-17
Či neviete, že ste chrám Boží a Duch Boží prebýva vo vás? Kto kazí chrám Boží, toho skazí Boh, lebo chrám Boží je svätý, a tým ste vy!

Autor: Bert M. Farias
Preklad: Michal Cerevka