Sexuálny hriech a zanedbávanie prikázaní o čistote
v Tele Kristovom je jedným z prvkov, ktorý môže mnohým ľuďom v cirkvi potenciálne
priniesť slabosť, nemoc, ba dokonca aj predčasnú smrť. Je to zabudnutý aspekt spočívajúci
v neschopnosti rozpoznať Pánovo Telo (1 Kor 11:29 - 31).
Tieto posledné vyhlásenia vyznejú v súčasnej cirkvi
tak primitívne. Pastori v tejto oblasti slúžia nedostatočne zo strachu, že budú
následne obvinení z nelásky, odsudzovania, zákonníctva a hlásania viny a
odsúdenia. Úprimne povedané, v tomto smere sme svoju cestu už stratili. V tejto
novej pokrivenej ére falošného pohodlia a nebiblického milosrdenstva naprávanie,
napomínanie a karhanie v našom vedení iných očividne absentujú.
V dávnych dobách bývalo oveľa bežnejšie, že náprava
musela byť vykonaná nielen pomocou Písma, ale aj skrze zjavené dary Ducha Svätého.
Napríklad jeden pamätník spomína, že počas modlitby za chorých, jednotlivci,
ktorí boli v manželstve neverní a nečinili z toho pokánie, ale i napriek
tomu hľadali uzdravenie, boli prísne napomenutí Božím Duchom. Vtedy pochopili,
že len cez hlboké pokánie a očistenie drahou krvou Kristovou, môže byť takýto ťažký
trestný čin ospravedlnený.
Ako som už povedal, ak dnes slúžime týmto
spôsobom, považujú nás za odsudzujúcich sudcov. Napriek tomu, že je bežné, že
mnohí sa postavia do uzdravujúceho radu, hľadajúc vykúpenie, alebo predkladajú
žiadosti o modlitby, zatiaľ čo žijú v hrubej nemravnosti bez úprimnej túžby po
skutočnom pokání. Tí, ktorí sa dopúšťajú sexuálneho hriechu, alebo akéhokoľvek
iného hriechu, ak na to príde, a zároveň vyznávajú Krista, nehodne
prijímajú Telo Pánovo, čím obdržia skôr prekliatie než požehnanie.
"...lebo kto nehodne je a pije, odsúdenie si je a
pije, lebo nerozoznáva Telo Pánovo. Preto je medzi vami mnoho slabých a
nemocných, a mnohí odumierajú. Keby sme sa totiž sami súdili, neboli by sme
súdení" (1 Kor 11:29-31.).
Uvedomujem si, že sexuálne pokušenia sú silné, že nie
je nikto, koho by sa nedotýkali a niet nikoho, kto by sa mal svoju
spravodlivosťou chváliť. Som si tiež vedomý, že v snahe vyviesť niekoho z omylu
jeho bludných ciest, musíme konať s jemnosťou a pokorou (Gal 6:1-2; Tim 2:25.). Ale ak máme v tejto oblasti zvíťaziť,
musí sa to začať zbožným porozumením a Písmom podloženou diagnostikou špinavej
a ponižujúcej povahy sexuálneho hriechu a jeho hrozných následkov. Predtým, než
ľudia začnú počúvať Boha, musia byť dôkladne zobudení. Iba vtedy prekonajú protichodne
pôsobiace sily.
Pozorne si prečítajte tieto slová Charlesa G.
Finneyho, jedného z najväčších amerických evanjelistov: "Svetské túžby, chute a pocity bránia skutočnému
kresťanstvu - ľudská vôľa je v istom zmysle zotročená telesnými a svetskými
túžbami. Preto je nutné, aby Boh u ľudí zobudil ich zmysel, ktorým pocítia
vinu a nebezpečenstvo, a tak vyvolal opačný druh vzrušenia, pocitu, či túžby.
Tento opačný pocit zlomí moc svetskej túžby a oslobodí vôľu počúvať Boha."
Priatelia moji, táto ideológia, je zjavne zbavená hlavného
prúdu súčasného kresťanstva, a predsa je tak bolestne potrebná.
Rovnako ako v dnešnej modernej Amerike, aj v meste
Korint boli sexuálny hriech a nahota oslavované a infiltrovali sa do cirkvi.
Preto musel Pavol korintským svätým pripomenúť, že ich telá sú teraz už Božie chrámy
a nie ich vlastné. Ich telá, rovnako ako tie naše, sú teraz údmi Kristovými,
teda hriech proti našim telám, je hriechom proti Kristovi.
"Či neviete, že vaše telá sú údmi Kristovými?
Či teda vezmem údy Kristove a spravím ich údmi smilnice? Vôbec nie!" (1 Kor 6:15)
"Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Ducha
Svätého, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nie ste sami svoji? Veď
veľmi draho ste boli kúpení! Oslávte teda Boha svojím telom i svojím duchom, čo
oboje náleží Bohu." (1 Kor 6:19-20).
Už v Mojžišových knihách nájdeme niekoľko zaujímavých
odkazov na sexuálnu nemorálnosť a nahotu.
• Prvá zaznamenaná ľudská kliatba týkajúca sa nahoty
(Gen 9:20-23).
• Takmer dve celé kapitoly spolu s mnohými ďalšími
odkazmi boli etickým kódexom pojednávajúcim o nahote a sexuálnej nemorálnosti
(pozri Lev. 18 a 20).
• Odkryté genitálie alebo nahota boli bežné pri kanánskom
démonickom uctievaní. Pokyny a zákazy pre Mojžiša prikazovali aby Izraelské
oltáre neboli ako tie kanánske "(Ex 28: 41-43; 20:26.).
• Keď sa Mojžiš vrátil z hory, Aaron stratil
kontrolu nad ľuďmi, nakoľko uctievali zlaté teľa, podľa New King James "bez
zábran" (Ex. 32:25). Old King James hovorí, že "nahí" a Living
Bible hovorí: "páchajúc cudzoložstvo." A to všetko sa stalo len krátko
po tom, ako konal Boh.
Jedna z kľúčových vecí k prekonaniu
sexuálneho hriechu spočíva v rozjímaní príslušného Božieho Slova. Toto bude
v človeku živiť strach z Pána. Napríklad, v Gal. 5:19-21 sú skutky tela rozdelené
do štyroch základných kategórií.
1) sexuálne hriechy
2) hriechy spojené s pohanským náboženstvom a okultizmom
3) hriechy z nálady
4) hriechy z opitosti.
Je zaujímavé, že sexuálny hriech je uvedený ako
prvý, a to nielen tu, ale aj v niekoľkých ďalších biblických odkazoch v Novom
zákone.
• Rimanom 1:24, 6:19 - Nečistota uvedená osobitne
• 1. Korintským 6: 9-11 - Sexuálne hriechy
uvedené ako prvé
• Galatským 5:19-21 - Sexuálne hriechy uvedené
ako prvé
• Ef 4:19 - Nestudatosť a nečistota uvedené
osobitne
• Ef 5:3 – „Smilstvo však a akúkoľvek nečistou
alebo lakomstvo ani len nespomínajte medzi sebou.”
• Kolosenským 3:5 - Smilstvo a nečistota uvedené na
začiatku.
• 1 Tesalonickým 4:3 - Sexuálna nemorálnosť osobitne
vyčlenená v súvislosti s naším posväcovaním.
• 1 Pt 4: 3 - Nestudatosť uvedená ako prvá pri
našich minulých životoch
Existujú najmenej štyri primárne sexuálne hriechy,
o ktorých Božie slovo hovorí: cudzoložstvo, smilstvo, nečistota a oplzlosť.
Tu sú definície týchto štyroch sexuálnych
hriechov:
• Cudzoložstvo: nezákonný sexuálny styk zahŕňajúci
aspoň jednu vydatú osobu. Cudzoložstvo je nezlúčiteľné s harmonickými zákonmi
rodinného života v Božom kráľovstve a je pod Božím súdom, lebo porušuje pôvodný
Boží zámer.
• Smilstvo: Pornografia, nedovolený pohlavný styk
vrátane prostitúcie, incestu, zvrhlosti (nedostatok morálnej zdržanlivosti) a notorickej
nemorálnosti (zahŕňa sexuálne fantázie vedúce k masturbácii).
• Nečistota: Často sa týka homosexuality a
lesbickej lásky
• Oplzlosť: nekontrolovaná nemravnosť, neovládateľná
zmyselná túžba, nespútaná skazenosť (náchylnosť alebo zakorenený sklon k zlu,
vrodená skazenosť neznovuzrodeného človeka), osoba s touto vlastnosťou prejavuje
nehanebný vzdor voči verejnej mienke, otvorene pácha hriech s aroganciou a
pohŕdaním. Toto často poukazuje na sexuálny hriech.
• Tu sa mnoho ľudí mýli v chápaní svojej sexuality.
Všimnite si nasledujúce verše.
"Pokrmy bruchu a brucho pokrmom! Boh však
zničí tamto aj tieto. No telo nie je pre smilstvo, ale pre Pána, a Pán pre
telo. Boh vzkriesil aj Pána a vzkriesi aj nás svojou mocou. "(1 Kor 6:13-14).
Pavol tu napráva nebezpečnú a mylnú predstavu
rozšírenú medzi korinťanmi, ktorí verili že, "keďže žalúdok je určený pre
jedlo, pohlavné orgány sú vytvorené pre sexuálne skúsenosti." Toto myslenie
je bežné nielen medzi neznovuzrozenými ľuďmi, ale aj medzi kresťanmi, ktorí takto
ospravedlňujú sexuálnu nemorálnosť. Pavel nám ukazuje, nakoľko je táto analógia
falošná, pretože vaše telo je chrámom Ducha Svätého a patrí Kristovi.
• Príjem potravy je sekundárne a dočasné opatrenie,
ale sexualita siaha do večných a metafyzických hlbín súcna. Medzi súčasným
fyzickým telom a budúcim osláveným telom existuje zásadná zhoda (v 14). Pohlavný
styk je viac než len biologická skúsenosť; zahŕňa v sebe spojenie v mene
života. Vzhľadom k tomu, že Ježiš je v jednote s duchom znovuzrodeného veriaceho,
je nemysliteľné vťahovať Ho do nemorálnosti; preto také silné pokarhanie, aby sa
hriech smilstva a všetka nečistota "dokonca medzi vami ani
nespomínala" (Ef 5:3, pridaný dôraz).
• Sexualita je jedinečne hlboký aspekt ľuskej osobnosti
zahŕňajúci celú jej bytosť. Sexuálna nemorálnosť má ďalekosiahle dôsledky s
veľkým duchovným dopadom a sociálnymi následkami (v18). Takáto nemravnosť je
nielen hriechom proti telu, ale i proti Duchu Svätému, ktorý v tele prebýva. Je
to jeden zo spôsobov, ako máme rozpoznať Pánovo Telo, ktoré pri trvalom
zanedbávaní, ako som už uviedol, často prináša slabosť, nevoľnosť, ba dokonca
aj predčasnú smrť.
• Bez ohľadu na to, nakoľko uspokojujúce, napĺňajúce
a právoplatné miesto má sex v manželstve, ide však vždy len o dočasné opatrenie
a nie súčasť našej večnej existencie. A predsa, prostredníctvom neho plodíme
a rodíme večných duchov. Sexuálna nemorálnosť zasahuje do životodárnej moci za
účasti niekoho, s kým nie sme v manželskom zväzku. Sexuálny pud nie
je hriech, ale je škodlivý, ak ho neudržíme na svojom mieste. Písmo zakazuje
sexuálnu nemravnosť, aby človeka chránilo.
• Politici, podniky, školy a naše verejné
inštitúcie nemajú kvalifikáciu k tomu, aby narábali s otázkou sexuálnej
nemravnosti a deviantných sexuálnych problémov, ktoré v našej kultúre máme.
Sú súčasťou problému, nie jeho riešením. Bohužiaľ však cirkev klesla natoľko, že
už tento problém nerieši z radikálneho biblického hľadiska. Niektoré cirkvi už
dokonca ani neveria, že to, čo Biblia hovorí, so sexuálnou nemorálnosťou
nesúvisí. Jeden vysoko postavený cirkevný hodnostár vyhlásil, že cirkev bude
musieť dospieť k pochopeniu homosexuality na zákade meniacej sa kultúry. To je
jeden z najväčších problémov v dnešnej cirkvi. Mnohí z nás sú konformní voči
normám obklopujúcej kultúry.
• Ďalší známy charizmatický televízny kazateľ
povedal svojim poslucháčom, že homosexualita nie je hriech, ale zlomenie.
"Čo si myslíte, že Dávid a Jonatán robili? Čo si myslíte, že Rút a Naomi
robili?" naznačujúc, že boli v homosexuálnom a lesbickom vzťahu. Tak nad týmto som musel krútiť hlavou. I napriek
tomu, je tento kazateľ považovaný za jedného z najväčších kazateľov v Amerike s
veľkým zástupom nasledovníkov. Ukázalo sa, že jedno z jeho vlastných detí, je
homosexuál. Aj keď je to pre ktoréhokoľvek zbožného rodiča veľmi zdrvujúca
skúška, nikto nemôže byť lojálny k svojej rodine na úkor zrady Božieho svätého
Slova.
• Ak vplyvní kazatelia hovoria takéto nepravdivé
veci, otvára to dvere podvodu a kompromisu uprostred masy ľudí, ktorí týchto kazateľov
rešpektujú. Toto povedie k záplave zla, nemorálnosti a všetkým druhom zvráteností
medzi tými, ktorí poslúchajú.
• Je smutné vidieť riedenie zdravého učenia vo
veľkej časti dnešnej Cirkvi. Pre Ducha Svätého je zarmucujúce vidieť takú
zbabelosť a kompromisníctvo medzi kazateľmi, ktorí sa od pravej viery buď
odchýlili, alebo sa boja učiť zdravé učenie v oblasti sexuálnej morálky. Následkom
toho sú dnes naše deti a mladí ľudia vzdelávaní svetáckou ideológiou, ktorá
vedie do zatratenia.
• Nech kazatelia spravodlivosti pozdvihnú hlas s rozhodnosťou
a presvedčením, lebo už prišiel čas, keď ľudia neznesú zdravú náuku, ale podľa
vlastných žiadostí sa zháňajú za učiteľmi, pretože majú svrbľavé uši.
1. Korintským 3:16-17
Či neviete, že ste chrám Boží a Duch Boží prebýva vo vás? Kto kazí chrám Boží, toho skazí Boh, lebo chrám Boží je svätý, a tým ste vy!
Či neviete, že ste chrám Boží a Duch Boží prebýva vo vás? Kto kazí chrám Boží, toho skazí Boh, lebo chrám Boží je svätý, a tým ste vy!
Preklad: Michal Cerevka