Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden


Matouš 10:37
Kdo miluje otce nebo matku víc nežli mne, není mne hoden; kdo miluje syna nebo dceru víc nežli mne, není mne hoden.

Na první pohled skutečně tvrdý požadavek, který vypadá, jakoby Pán Ježíš vědomě rozbíjel celé rodiny. Ale kdo přemýšlí a kdo má v životě s Pánem Ježíšem nějakou tu zkušenost, ten jistě brzy pochopí, že život s Pánem Ježíšem na prvním místě je to nejlepší, co může být. Budeme-li mít Pána Ježíše na prvním místě, pak se podstatně změní náš charakter, změní se naše reakce na různé věci a vůbec jednání s lidmi, změní se přemnoho dalších věcí. Mít Pána Ježíše skutečně na prvním místě v životě, to je to nejlepší budování mezilidských vztahů, jaké na tomto světě mohou existovat!!!

Milovat ze všeho nejvíc Pána Ježíše, to je největší přínos pro vztah křesťana k ostatním lidem jak v jeho vlastní rodině, tak také pro vztahy s ostatními lidmi kdekoli jinde. A tu bychom se měli ze všech sil snažit o to, aby i ti nevěřící nebo neobrácení lidé kolem nás poznali, že ten život změněný Pánem Ježíšem, je lepší nejen pro nás samotné, ale že je lepší i pro ně. Kéž by nás ta Jeho láska prolnula tak mocně, aby z nás vytrvale tryskala i k dalším lidem okolo, aby po této Jeho lásce ve svém srdci také zatoužili.


Matouš 10:38-39
Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden. Kdo nalezne svou duši, ztratí ji; a kdo ztratí svou duši kvůli mně, nalezne ji.

Každý věřící se musí rozhodnout jednou pro vždy opravdu milovat Krista, brát svůj kříž a následovat Ho. Láska je motiv k nesení kříže. „Nést kříž" neznamená nosit nějaký křesťanský odznak na klopě nebo na autě. Znamená to vyznávat Krista a poslouchat Ho, i když to může vynést pohanu nebo utrpení. Znamená to každodenně umírat sám sobě. Když Kristus strpěl pro nás kříž, to nejmenší, co můžeme dělat, je nést ten náš.

Matouš 10:39 nám předkládá jen dvě možnosti: svůj život ušetřit, nebo obětovat. Není žádná střední varianta. Když si chráníme svoje vlastní zájmy, budeme ztrácet. Když sami sobě umíráme, abychom žili pro Boží zájmy, budeme vítězi. Když je tedy duchovní konflikt na světě nevyhnutelný, proč neumřít sobě a tu bitvu nenechat Krista vyhrát pro nás a v nás? Konec konců, ten skutečný boj probíhá uvnitř: zápas mezi sobectvím a obětí.