Matouš 10:37
Kdo miluje otce nebo matku víc
nežli mne, není mne hoden; kdo miluje syna nebo dceru víc nežli mne, není mne
hoden.
Na první pohled skutečně tvrdý
požadavek, který vypadá, jakoby Pán Ježíš vědomě rozbíjel celé rodiny. Ale kdo
přemýšlí a kdo má v životě s Pánem Ježíšem nějakou tu zkušenost, ten jistě
brzy pochopí, že život s Pánem Ježíšem na prvním místě je to nejlepší, co
může být. Budeme-li mít Pána Ježíše na prvním místě, pak se podstatně změní náš charakter, změní se naše reakce na
různé věci a vůbec jednání s lidmi, změní se přemnoho dalších věcí. Mít Pána
Ježíše skutečně na prvním místě v životě, to je to nejlepší budování
mezilidských vztahů, jaké na tomto světě mohou existovat!!!
Milovat ze všeho nejvíc Pána
Ježíše, to je největší přínos pro vztah křesťana k ostatním lidem jak v jeho
vlastní rodině, tak také pro vztahy s ostatními lidmi kdekoli jinde. A tu bychom
se měli ze všech sil snažit o to, aby i ti nevěřící nebo neobrácení lidé kolem
nás poznali, že ten život změněný Pánem Ježíšem, je lepší nejen pro nás samotné,
ale že je lepší i pro ně. Kéž by nás ta Jeho láska prolnula tak mocně, aby z
nás vytrvale tryskala i k dalším lidem okolo, aby po této Jeho lásce ve svém
srdci také zatoužili.
Matouš 10:38-39
Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje
mne, není mne hoden. Kdo nalezne svou duši, ztratí ji; a kdo ztratí
svou duši kvůli mně, nalezne ji.
Každý věřící se musí
rozhodnout jednou pro vždy opravdu milovat Krista, brát svůj kříž a
následovat Ho. Láska je motiv k nesení kříže. „Nést kříž" neznamená nosit
nějaký křesťanský odznak na klopě nebo na autě. Znamená to vyznávat Krista a
poslouchat Ho, i když to může vynést pohanu nebo utrpení. Znamená to každodenně
umírat sám sobě. Když Kristus strpěl pro nás kříž, to nejmenší, co můžeme
dělat, je nést ten náš.
Matouš 10:39 nám předkládá jen
dvě možnosti: svůj život ušetřit, nebo obětovat. Není žádná střední varianta.
Když si chráníme svoje vlastní zájmy, budeme ztrácet. Když sami sobě umíráme,
abychom žili pro Boží zájmy, budeme vítězi. Když je tedy duchovní konflikt na
světě nevyhnutelný, proč neumřít sobě a tu bitvu nenechat Krista vyhrát pro nás
a v nás? Konec konců, ten skutečný boj probíhá uvnitř: zápas mezi sobectvím a obětí.
